Retourneren
Retourtermijn
Je kan binnen 30 dagen je bestelling retourneren. Check hieronder de retourvoorwaarden om te zien of jouw producten geschikt is voor retourneren.
1. Meld je retour aan
Ga naar Mijn retour aanmelden en vul hier je ordernummer in en de postcode waarop de bestelling is bezorgd. Vul het aantal stuks en de retourreden in bij de artikelen die je wilt retourneren en download het label. Stuur je een retour vanuit België, dan betaal je €5,95 voor een retourlabel. Vanuit NL kun je altijd kosteloos retourneren.
2. Doe je artikel(en) in de originele verpakking
Doe de artikel(en) in de originele verpakking (indien mogelijk) en plak de barcode op de verpakking, deze barcode zorgt ervoor dat wij je retour kunnen verwerken. Heb je de originele verpakking niet meer? Geen probleem, gebruik dan een stevige doos.
3. Overhandig je retour bij een DHL servicepunt
Na het aanmelden van de retour lever je de doos in bij een DHL servicepunt bij jou in de buurt. Bij het afgeven kan er gevraagd worden om een e-mailbevestiging voor de retourstatus updates. Daarna ontvang je een bewijs met track&trace code.
Retourneren van meubels
Voor het retourneren van meubels kun je contact opnemen met onze klantenservice. Omdat dit vaak grote pakketten betreft zullen wij dit verder met jou afhandelen.
Retourneren van producten met een DS- artikelnummer
Wil je een product aanmelden voor retour maar zie je het artikel er niet bij staan? Dan is de kans groot dat dit een Dropshipment artikel is en dus direct vanuit de leverancier is verstuurd. Deze artikelnummers starten altijd met DS-. Neem contact op met onze klantenservice voor het retourneren van deze producten.
Wat als het bezorgde artikel kapot is?
Maak een foto van de beschadiging en mail de foto (onder vermelding van het ordernummer en artikelnummer) naar onze klantenservice. Wij zullen z.s.m. een passende oplossing bieden.
Welke artikelen mogen niet geretourneerd worden?
- Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken. Bijvoorbeeld etenswaren, bij Kidsdeco.nl betreft dit bijvoorbeeld ook borstkolven en ondergoed.
- Gepersonaliseerde producten en maatwerk producten waarbij aangegeven staat dat wij het product op bestelling produceren. Bijvoorbeeld gepersonaliseerde bedankjes, textiel, taarttoppers, etc.
- Tijdschriften.
Twijfel je over de retour mogelijkheden? Neem dan contact op met onze klantenservice.
FAQ Retourneren
Is het toegestaan om een retour in delen terug te sturen?
Om aanspraak te maken op onze gratis retourservice is het van belang dat je alle artikelen in één keer retour stuurt. Mocht je je bestelling in delen retourneren, en je maakt gebruik van ons antwoordnummer, dan brengen we 5,50 euro per extra retour in rekening.
Wie betaalt de kosten van de retourzending?
Wij bieden binnen Nederland de mogelijkheid om producten die niet naar wens zijn kosteloos te retourneren via een DHL servicepunt. Wanneer je kiest voor een andere retourmethode dien je zelf zorg te dragen voor de kosten van de zending. Het is niet mogelijk om een bestelling onder rembours terug te sturen.
Welk bedrag krijg ik terug?
Je krijgt, wanneer de retour voldoet aan de retourvoorwaarden, het volledige aankoopbedrag teruggestort van de geretourneerde artikelen. Wij kunnen waardevermindering in rekening brengen wanneer je een product beschadigd hebt. Indien er actievoorwaarden aan de aankoop verbonden zijn, of er is een gratis product meegeleverd dan zullen de actievoorwaarden gelden ten opzichte de resterende bestelling (oorsprongkelijke aantallen / waarde minus de getourneerde items).
Wanneer je na het terugsturen van een gedeelte van de producten op een totale orderwaarde lager dan €50,00 zit, worden de verzendkosten in rekening gebracht. Deze worden dus ingehouden van het terug te betalen bedrag.
Stapelkorting: bijvoorbeeld wanneer er stapelkorting van toepassing is bij aankoop van 2 of 3 items. Wanneer je 3 items hebt gekocht en één item retourneert dan kom je hierdoor in de lagere staffel en zal de extra verkregen korting verrekend worden.
Hoe lang duurt het voordat ik het terug te storten bedrag op mijn rekening heb staan?
Wij storten altijd zo snel mogelijk het bedrag terug op jouw rekening (uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de herroepingsmededeling). Wij mogen wachten met de terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, tenzij je kan aantonen het pakket eerder te hebben verzonden.
Informatie over herroepingsrecht
Je kunt binnen 14 dagen na ontvangst aan ons laten weten dat je van de aankoop af wenst te zien. Na het kenbaar maken van je herroeping heb je vervolgens nog eens 14 dagen om de producten daadwerkelijk te retourneren. Je kan ook zonder voorafgaande mededeling de producten binnen 14 dagen na ontvangst terugsturen, als je daarbij maar een mededeling voegt waaruit jouw wens tot herroeping blijkt. De bestelling kan geannuleerd worden door de retour aan te melden of contact op te nemen met onze klantenservice. De bestelling kan niet meer geannuleerd worden op het moment dat jouw bestelling al verpakt en/of verzonden is. In dit geval kun je gebruik maken van het herroepingsrecht, of je kunt het pakket weigeren aan de deur bij levering van de bezorger.
U kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat u van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht.
Gevolgen van de annulering
Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten, indien de gehele bestelling retour wordt gezonden) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de retour. Indien je slechts een deel van je bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen je voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of totdat je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden.
Wat is het retouradres?
We Love Deco BV
Antwoordnummer 242
3330 VB ZWIJNDRECHT
Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Ben je niet tevreden met de afhandeling van jouw klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).