Een 21 diner is een feest dat wordt gevierd ter ere van de 21e verjaardag van een persoon. Het is een feestelijk moment waarbij je vrienden en familie bij elkaar komen om te vieren en de jarige in het zonnetje te zetten. Het organiseren van een 21 diner kan een uitdagende taak lijken, maar met de juiste planning en voorbereidingen kan het een onvergetelijke avond worden! In deze blog geef ik je tips en tricks om een succesvol 21 diner te organiseren!

Kies een locatie

Een 21 diner kan op verschillende locaties plaatsvinden, zoals thuis, in een restaurant of in een gehuurde zaal. Als je ervoor kiest om het feest thuis te geven, zorg er dan voor dat er voldoende ruimte is om al je gasten te ontvangen. Als je voor een restaurant of gehuurde zaal kiest, kies dan voor een plek die mooi zal passen bij het thema en de look van jouw 21 diner. Je kan natuurlijk helemaal zelf bepalen waar je feest zal plaatsvinden, maar als je een kleiner budget hebt, dan kan je er natuurlijk best voor kiezen om het feest thuis te geven.

Gastenlijst en uitnodigingen voor je 21 diner

Het is natuurlijk belangrijk om te bepalen wie je wil uitnodigen op je 21 diner. Dit kunnen vrienden, familieleden en kennissen zijn. Eens je je gastenlijst hebt bepaald, dan kan je je uitnodiging gaan kiezen. Deze kan je natuurlijk zelf leuk personaliseren zodat ze helemaal passen bij jouw smaak. Je kan je uitnodigingen helemaal compleet maken door de enveloppen te sluiten met een gepersonaliseerd etiket! Op onze website kan je via de ontwerptool je etiket helemaal zelf aanpassen en ontwerpen. Hierdoor kan je je etiket helemaal laten passen bij je uitnodigingen.

Stuur tijdig de uitnodigingen naar je gasten en vermeld duidelijk de datum, tijd en locatie van je feest! Wanneer er een dresscode verwacht is voor je 21 diner, dan kan je dit ook best duidelijk vermelden op je uitnodiging. Zo zal ieders look perfect passen bij het thema van je feest. Zorg ervoor dat je gasten voldoende tijd hebben om te reageren en om zich voor te bereiden op de gelegenheid.

Etiket

Thema en decoratie

Kies een thema voor je 21 diner dat echt bij jou past! Denk bijvoorbeeld aan een kleurenschema met jouw favoriete kleuren of een thema gebaseerd op jouw favoriete film/serie/vakantiebestemming/zanger/zangeres. Je kan bijvoorbeeld ook een kleurenschema of een specifieke stijl kiezen zoals chique, vintage of Hollywood glamour.

Zorg voor passende decoratie en accessoires, zoals tafelkleden, servetten, bloemen,... Dit kan de sfeer van de avond versterken en bijdragen aan de feestelijke uitstraling.

Enkele leuke tips voor de decoratie van je 21 diner:

  • Plaats een gepersonaliseerd welkomstbord. Een welkomstbord zorgt voor een feestelijke entree en zorgt ervoor dat je gasten zich meteen welkom voelen! Je kan het bord helemaal zelf personaliseren naar je eigen smaak met de ontwerptool op onze website!
  • Verwen je gasten met de leukste traktaties! Geef je vrienden en vriendinnen een leuk blikje gevuld met pinda's als bedankje voor hun komst. Zo kunnen ze tijdens het feesten genieten van een zoute snack! Personaliseer het ontwerp gemakkelijk via onze ontwerptool, zo past het opnieuw mooi bij je thema! Geen fan van pinda's? Geen probleem! Vul dan onze toffe feestbekers met wat lekkers. Je kan dus helemaal zelf bepalen waarmee je deze bekers vult.
  • Plaats een leuke ballonnenboog die past bij jouw thema. Een ballonnenboog zorgt meteen voor een wow-effect! Ballonnenbogen zijn natuurlijk ook heel leuk als backdrop voor leuke foto's!
Gepersonaliseerde items

Bepaal het menu voor je 21 diner

Kies een menu dat past bij het thema en de smaak van jou en van de gasten. Overweeg of je het diner zelf wilt bereiden of dat je een cateraar inhuurt. Een cateraar kan het werk uit handen nemen en zorgen voor professionele kwaliteit en presentatie, maar is natuurlijk wel een beetje duurder. Overleg met de cateraar over speciale dieetwensen van gasten en zorg ervoor dat er voldoende variatie is in het menu. Wanneer je het diner zelf maakt is het natuurlijk ook belangrijk om bij je gasten even na te gaan of zij eventuele allergieën hebben of bepaald dieetwensen hebben.

Tafelschikking en tafeldecoratie

Je kan ervoor kiezen om met een vaste tafelschikking te werken of om gasten zelf te laten kiezen waar ze gaan zitten. Als je kiest voor een tafelschikking, dan bepaal je wie naast wie zit en gebruik je best naamkaartjes om de plaatsen aan te geven. Werken met een tafelschikking is wel handig als je met een cateraar werkt. Op deze manier kan er snel en makkelijk gezien worden welke persoon waar zit. Zo weet de cateraar meteen wie welke dieetwensen heeft op basis van de naam op het plaatskaartje.

Je tafeldecoratie is ook belangrijk. Dit bepaald namelijk heel sterk de look van je feest. Als je een thema hebt gekozen is het belangrijk dat dus ook je tafeldecoratie mooi hierbij past. Je kan er ook voor kiezen om tafeldecoratie te kiezen uit 1 collectie, hierdoor weet je zeker dat alles bij elkaar past!

tafeldecoratie

Entertainment en activiteiten

Naast lekker eten en drinken is het ook belangrijk om de gasten te vermaken. Overweeg om een DJ of live muziek te huren voor het feest. Bedenk ook leuke activiteiten, zoals een quiz of een spelletje dat past bij het thema van het feest. Ook een fotobooth is tegenwoordig erg populair en zorgt voor leuke herinneringen.

Fotografie

Je kan ervoor kiezen om te zorgen voor een professionele fotograaf of je kan een vriend of familielid vragen om foto's te maken van de avond. Dit is een mooie manier om herinneringen vast te leggen en later terug te kijken op de geslaagde avond. Je kan ook een leuke backdrop plaatsen en enkele photo props klaarleggen. Dit zorgt er voor dat je gasten spontaan foto's zullen maken.

foto

Geniet van het feest

Zorg ervoor dat alles klaar staat en dat je de gasten hartelijk kan ontvangen. En dan is onze laatste en misschien wel de meest belangrijke tip: geniet en ontspan op jouw feest! Maak er een fantastische avond van en omring je met de mensen die belangrijk voor je zijn!